Thursday, May 3, 2012

Mõtted...

Minu jaoks on arusaamatu, kuidas teised inimesed ei arvesta teistega, ka kõige lihtsamates olukordades. Viimasel ajal on mul selliseid olukordi nii palju olnud. Miks inimesed ei mõtle teiste peale, kes nende ümber on ja ei arvesta teistega, see ei ole ju raske, lihtsalt natuke rohkem tähelepanelikkust.
Või olen mina see, kes muretseb ja arvestan liigselt teiste inimeste tunnete, mõtete ja soovidega. Nii mõnigi kord on selline tunne ja on olnud kordi, kus tunnen, et see hakkab täiesti segama, sest ma ei taha teistele halba aga samas tean, et kõigile ei saa mitte kunagi meele järgi olla. Ja kui liigselt koguaeg teiste tunnete peale mõtlen, et kuidas oleks temal parem ja mida tema tahaks, siis surun ennast alla ja samas pole ka see õige. Teinekord tunnen jälle, et miks peaksin, kui teised ei suuda kõige lihtsamal moel mõelda teiste peal aja arvestada teistega. Ei teagi, sellised tunded ja mõtted vahelduvad. Milline neist oleks siis õige?
Tegelikult on inimesed nii egoistlikud ja külmad. Väldin teadlikult kindlaid poode, kuhu ma pole nõus minema isegi siis kui mulle peale makstakse, tunnen ennast nendes poodides nii halvasti ja üleliigselt. Kui poodi sisenedes teenindaja vaatab ja põrnitseb mind kurja näoga, ilma et lausuks ühe elementaarse sõna - tere! Aga ei kogu energia läheb vihale, et ta peab seal olema ja mis kõige hullem jälle tuli üks klient minu rahu segama, täpselt selle võib teenindaja näost välja lugeda. Saan aru tõsiasjast, et hommikust õhtuni passida ühes samas ruumis, kui veel kliente ka ei käi - on igav, jne aga keegi ei hoia kedagi seal ruumis kinni, palun mine, kui sulle see töö ei meeldi, siis otsi selline, kus sa ei peaks hommikus õhtuni oma näolihaseid pinges hoidma ja kurja nöoga põrnitsema, see ei ole sunnitöö. Ei ma ei taha öelda, et kõik klienditeenindajad Eestis oleksid sellised, ei ole, on ka väga avatuid ja rõõmsameelseid inimesi, kes tõesti võtavad su avasüli vastu ja neil on siiralt hea meel, et oled sisenenud nende poodi ja oled potensiaalne ostja. Üks selline koht, neid on meie kodumaal palju aga üks tõesti väga positiivne elamus oli mul dorpat spa-sse minnes. Esialgu ei osanud ma käitudagi, kuna kõik olid nii viisakad ja toredad, ei olegi harjunud sellise teenindusega. Teine koht, kus mul on olnud peaaegu iga kord meeldiv olnud oma ostu sooritada on Tartu Kaubamaja. Välismaal ostu sooritades on teenindajad väga avatud ja suhtlemisaldid, teenindajad saavad enne tööpostile asudes mitmeid suhtlemisalaseid koolitusi ja seda regulaarselt ka juba tööl olles. Harjumatu lihtsalt, et teenindaja hakkab sinuga avameelselt ja sõbralikult vestlema ning nii mõnikord poodi minnes natuke nukras tujus, poest välja tulles on kriips kõrvuni ja tuju super, kuna olen sillas teeninduse tasemest, super lihtsalt. Aga ma ei väida, et Eestis kõik väga halb on ja mujal kõik väga häesti, ei see ei ole nii. Kindlasti on ka siin meie kodumaal palju palju superhäid teenindajaid, kuid nagu öeldakse alati jääb halvem kogemus paremini meelde. Eestis käin igasugustes erinevates poodides ja asutustes ikkagi tihedamini ning näen rohkem, samas kui väljaspool Eestit olengi võibolla sattunud tõsiselt heade teenindajatega poodidesse/asutustesse, võibolla on lihtsalt õnneks läinud. Kuid olen siiski veendunud, et iga inimene peaks tegema seda, mida ta hingest ja südamest teha tahab, olgu selleks siis tipp firma juht või lihtne koristaja, peaasi, et inimine teeb seda, mis talle meeldib ja on hingega asja juures. Ka teenindaja võiks olla südamega oma töö juures. Selline on minu arvamus :). Kui midagi teha siis hingest ja südamega!
Olgem üksteise vastu sallivamad ning arvestame teineteise tunnete ja mõtetega. Kõik me oleme seda väärt! 

No comments:

Post a Comment